Mortal Kombat 11 inceleme!

MK11

Tür:
Dövüş
Çıkış tarihi:
23 Nisan 2019
Platformlar:
PC, PS4, Xbox One, Switch
Geliştirici:
NetherRealm
Yayıncı:
Warner Bros
Biraz geç kalınmış bir inceleme olduğunun farkındayım ama, geç olsun, güç olmasın değil mi?
Benim Mortal Kombat serisi ile tanışmam öyle çokta geçmişe dayanmıyor. Yıllardan 2007, Evde Playstation 2 var ve ben hangi oyunu gördüysem alıyorum. Bir gün de Mortal Kombat: Deadly Alliance’ı alayım dedim ve aldım. Eve gittim, başına oturdum. Ve bütün karakterler ile Arcade modunu bitirdim. Tabi Fatality, Brutality falan yapamadım, çünkü o zamana kadar hep Tekken oynamıştım. Nereden bileyim böyle özelliklerin olduğunu? 😀
Playstation’ım bozulana kadar bu oyun ile vakit geçirdim. Başka Mortal Kombat oyunu almadım ama, Emulatör sayesinde Armageddon, Unchained gibi oyunlarını da oynadım.
Bunlar benim için pekte beceremediğim oyunlar olarak kaldı.
2011 yılında Seri kendine Reboot atınca, 4 sene gecikmeli olarakta olsa Mortal Kombat: Komplete Edition’ı oynadım. Tabi onuda suyunu çıkarana kadar oynadım. Bu sefer Fatality, Brutality, Babality gibi hareketleri de yapabiliyordum.
Mortal Kombat X geldiğinde de bu durum pek değişmedi. 3-4 defa izleyerek, 10-15 defada oynayarak bitirdim.
Yeni oyun gelse de oynasam moduna girdiğimde de Mortal Kombat 11 çıkageldi.
Öncelikle söylemem gerekir ki Mortal Kombat 11, Bir önceki oyuna pek benzemiyor. Bir önceki oyun, sanki geçtiğimiz nesile yapılmış gibi duruyordu. Ama 11, kendini her yönden geliştirmiş.
Biraz yavaşlamış olsada, oyuna çok yakışmış bu yavaşlama. Injustice gibi olmuş ki, yapımcılar aynı olduğundan bunu pek eksi olarak sayamayacağım.
Grafikler ise az önce yazdığım gibi çağ atlamış. Yeni nesle yakışır bir dövüş oyunu olmuş. Karşınızdaki rakibe vurduğunuzda gerçekten vurduğunuzu hissedebiliyorsunuz. Çeneler kırılıyor, kafalar kopuyor. Ve bu olaylar sırasında da performanstan hiç bir şey kaybetmiyorsunuz.
Oyuna yeni olarak karakter kişiselleştirme gelmiş. Bu özellik, oyunda kendi karakterinizi yaratmanıza olanak tanıyor. Scorpion, Raiden gibi karakterleri kendinize göre düzenleye biliyorsunuz.
Müzik bakımından da çok iyi bir iş ortaya koymuş yapımcılar. Ortama ve dövüşlere uygun müzikler seçilmiş. Bu yüzden de kendinizi oyuna kaptırıp gidiyorsunuz.
Kombo yapmak ise diğer oyunlardan biraz daha basitleştirilmiş. Kolayca kombo çıkartabilirsiniz.
Yeni özellik olarakta Fatalblow ögelmiş. Bu özellik Xray’in yerini tutuyor ve, Xray gibi her istediğinizde kullanamıyorsunuz.
Xray özelliğini, dolduğu anda kullanmazsanız, ikinci round’da da kullanabiliyordunuz. Bu da, eşitsizliğe sebep oluyordu. Fatalblow ise, Dolduğu anda kullanmazsanız, bir sonraki Round’a kalmıyor, direkt kullanmak zorundasınız. Eğer kullanamaz ve ölmezseniz, 5 saniye içerisinde tekrar kullanabiliyorsunuz.
Hikayesi ise zaman yolculuğunu temel alan bir hikaye. Kronika isimli karakter, zamanın kumlarını elinde tutuyor ve Raiden’ı yok etme amacıyla zamanı geriye sarıyor. Hikaye hakkında bu kadar yeter, yoksa Spoiler’a girer anlatacaklarım. 😀
Online olarakda çok harika maçlara imza atmasamda baya eğlendim Online’da hiç gecikmede yaşamadım. Online Mod için yeni bir özellikte kullanıma sunulmuş. Bir takım oluşturup, o takım ile beraber maçlara katılabiliyorsunuz.
Hikaye modunun biraz daha uzun olmasını isterdim açıkçası. Onun dışında pek eksi bir yönü yok.
90.
Mortal Kombat 11 Steam
Mortal Kombat 11 serimiz

Yorum Yap

Yazar Hakkında

Adım onur. 26 Haziran 2000 tarihinde doğdum. 8. Sınıftan itibaren oyunlar, teknoloji, VB. dallar ile ilgiliyim. Kendime ait bir Youtube kanalım, bir Twitter hesabım, bir Facebook hesabım, ve 2 adet yazı yazdığım sayfam var. Tabi bir sayfa bu sitenin kurucusuna aittir.

Yorum Yap